onsdag 2 januari 2008

På banan igen!

Vänner!

Efter Annandagens julkonsert hade jag F Y R A dagar lediga. Det var riktigt skönt! Nyårsaftonen bjöd på nyårsbön i slottskyrkan här i närheten. Kyrkokören sjöng och vi hade sedvanligt nyårstilltugg, skålade och tackade för det gamla året och skålade och önskade välgång inför det nya.
Min kyrkokör är tapper, men jag är orolig för våra herrstämmor. De är få sångare i stämmorna, duktiga javisst, men vi skulle behöva bli fler. En del börjar bli till åldern komna, de bär sina år med heder, verkligen, men är man drygt 70 och har mycket att bära och har lite krämpor så behöver man yngre förmågor som hjälper till att bära. Jag borde egentligen begära sångprov av alla män jag möter. Förhoppningsvis löser det sig.

Nu har jag några dagar av planerande, känns alltid lite stressigt inför vårterminen. Inför höstterminen kan man gå och skrota med repertoarval hela sommaren.

I kväll har vi i Ajl övat på vårt program "Allt har sin tid". Vi har inte sjungit en enda ton på det sedan den 23 september. Lite laddade var vi när vi började öva, skulle vi komma i håg? Efter tre timmar visste vi svaret, välkomna till Vallda kyrka den 20 januari!

Orgeltramparen

1 kommentar:

Snedseglaren sa...

Ha det bra på din semester!!