torsdag 28 juni 2007

Nåden, noterna och tvätten tar aldrig slut!

Vänner!
I dag har jag bestämt mig för att sluta röja noter för i år. Nu får det var slutstädat i notbiblioteket, i morgon blir det höstplanering och orgelövning. När jag tyckte mig vara nöjd med röjningen i notbiblioteket gick jag till en annan hög...stryktvätten. Jag behöver dock inte oroa mig, det blir mera stryktvätt i helgen, precis som nåden alltså, det tar aldrig slut. På något sätt så blir det lättare med stryktvätt om man tänker att det är precis som nåden. En stillsam tacksamhet infinner sig där vid strykbrädan, i bästa fall kanske...

I kväll spelade jag på kvällsmässan. Var är ni ungdomar, vi fattas er! (Se där, dagens Astrid Lindgren!) Efter mässan övade jag med lördagens sångsolist, S. Det gick riktigt bra, känns tryggt inför bröllopet på lördag!

Nu har jag just fått en kopp te av min man, jag tänker se "Midsommarmorden" nu, då måste man ha te till!

Allt för idag!

KO

5 kommentarer:

Agneta sa...

Morden i Midsomer....?!

Christian sa...

En roande och enkel härlig läsning, precis som det brukar vara. Ja du, det är tragiskt få ungdomar där. Får hoppas att det är semesterresor som gör att de tillfälligt lyser med sin frånvaro.

Christian sa...

Läs Marres blogg:

http://marrelana.blogg.se/

En god kristen ungdom.

Christian sa...

Det är väl inte så att du missat läsa vad Fabian och jag var med om i slutet av mitt Torsdags-inlägg??

cm sa...

Bra skrivit om nåden...nåden-liknelsen. :) /Martha