fredag 29 juni 2007

Jag - en mördare

Vänner!
Ena dagen ser man på ond bråd död prydligt förpackad enligt engelsk modell, dagen därpå är man själv en mördare. Snigelmördare alltså. Jag har sett mina arbetskamraters kamp med odjuren på kyrkogården och alla övriga planteringar och varit väldigt tacksam att sniglarna inte hittat hit, men i kväll, när jag återigen trodde att jag skulle se en gräsmatta och ett grönsaksland utan sniglar, har jag plockat sisådär 20, 25 stycken. Jämfört med min vän seglaren är det ju inget att komma med. Vattenkokare på och mördarblicken fäst vid hinken med djuren, på med kokande vatten, så var man en mördare, väldigt vad lätt det var...

Dagens Astrid Lindgren är Ur-Pippi. Den väna bibliotekarien hade glömt bort boken i måndags så jag fick vänta till i går. Nu läser jag världens kanske mest kända refusering. Jag återkommer med en analys när jag läst hela.

Inspirirerad av min vän seglaren, tillika snigelmördaren, bakade jag för eventuella gäster idag. Det blev bullar med fyllning av mandelmassa. Sanningen att säga tror jag att jag kommer att äta upp de flesta själv, kaffe med hembakta bullar, ett par gånger om dagen är ett måste!

Vårens syprojekt är avslutat. Tyget som inhandlades på S i mars är uppsytt. Återigen en milstolpe denna vecka.

I morgon väntar två bröllop och ett dop. Mer om det i morrn.

God natt!

KO

2 kommentarer:

Björn sa...

En snigelmördare alltså! Ja du Kerstin - mycket ska man vara med om. Jag gillar ditt sätt att skriva. Liksom ett härligt vardagligt sätt om vad som händer hos och runtomkring dig! Alltid trevlig, intressant och rolig läsning.

Snedseglaren sa...

Välkommen till de mördandes skara, men varför slösa hett vatten?? Man kan lika gärna klippa till...! Ja det är härligt med sommar när man kan få ägna sig lite mer åt passioner (lite merläsa, lite mer bakning, lite mer sömnad och i mitt fall väldigt mkt segling), övriga passioner får vila!