söndag 1 juli 2007

Nu vilans dag förflutit

Vänner!
Så har söndagen tagit slut och inget blev skrivet i går... Nåväl, två nervösa brudpar som det gick bra för som alltid, tänk om man kunde få uppleva någon säga nej, det skulle vara så roligt mitt i tragiken. Sedär vilken sjuk humor!

Dagen i dag har inneburit två gudstjänster, god predikan, fin psalmsång. Trevliga kyrkkaffen utomhus, äntligen! Jag har inte fattat varför vi ska sitta inomhus och dricka kyrkkaffe på sommaren.
Jag fick sitta länge och vänta på maken innan han kom och hämtade mig efter sin gudstjänst. Det gjorde inte så väldigt mycket enär jag hade min eminenta pod-radio med mig. Där satt jag på kyrkogården och lyssnade på Sommar med Jessica Gedin, så roligt för mig. Sen lunch och en stunds eftermiddagsvila. Det måste man ha på söndag. Flickorna och jag tog sedan våra cyklar till N där vi köpte glass som vi tog med oss hem och åt här på trappan. Så var det köksbestyren, idag blev det hemmagjord pizza, gott, men varför blir man så törstig av pizza?!
I kväll har jag strukit samtidigt som jag lyssnade till den oefterliknelige Thore Skogman i min eminenta pod-radio. Han var så nöjd med allting. Allt hade varit roligt, allt hade gått bra som han gjort, han var så tacksam! Jag tycker att han har all rätt att vara det och så roligt att han uttryckte det i sitt sommarprogram!

I veckan som kommer hoppas jag att det blir tid för läsning, det längtar jag efter nu!

Sov sött alla!

KO

4 kommentarer:

Jag är söt sa...

Kerstin skulle du inte tänka dig resa bort ett tag....kanske till skåne eller ett varmare land. Det känns som du jobbar hela dagarna långa....Kram /ewa
P.S kommer det att bli någon kör numera efter sommaren?

Snedseglaren sa...

Ja, ha det så skönt på semestern, det kan bli många härliga lässtunder i husvagnen medan regnet porlar fint utefter husvagnssidorna och medan döttrarna slåss (men de kanske de aldrig gör). Vi håller ställningarna!

Björn sa...

Jag tycker också du ska åka bort ett tag Kerstin så du orkar med mig i kören till hösten!!!!!

Snedseglaren sa...

Nu ser vi fram emot en gedigen rapport från veckans händelser typ "drag i husvagn", "när jag somnade över bälgen", en jämförelse av noas ark/amfibiehusvagn på drift...ja som sagt, nedslag från en spännande vecka medan vi andra trälat i ankdammen och mördat 85 snigelar nu på morgonen...