fredag 13 juli 2007

...den värmer så...!

Vänner!
Man tror knappt det är sant, solen har lyst och värmt i flera timmar, extrakoftan åkte av!

Sedan sist har jag varit lite extraledig. Jag förlade mina två lediga dagar i följd + en komp dag och vips hade man fått en halv vecka ledigt! Måndagen var tvättdag, precis som den plägar vara, tisdag och onsdag tillbringades hemma hos Mor, avkoppling, svampplockning och lite blåbärsplockning i väldigt våta skogmarker. Gud välsigne den som uppfann stövlar! I går var det tjänstgöring igen, två begravningar samt kvällsmässa dessemellan planering med en kollega inför hösten. Idag har planerandet fortsatt, kyrkokörens höst är i stort sett klar. Dessutom har jag författat diverse inbjudningar, väldigt vilken tid det tar...! Nästa vecka lär gå på samma spår.

Nu är jag lite vankelmodig, ska jag plocka hallon eller klippa gräset? Det får nog bli gräset.

I morgon fyller Kronprinsessan 30 år. Hon är duktig tycker jag. Jag läste i en intervju att när hon först hörde talas om kameramobiler blev hon förskräckt. Inte svårt att förstå, hon borde ha några kamerafria dagar i veckan då hon helt ostört kan gå till ICA och köpa Corn Flakes och jordgubbsfil.

KO

5 kommentarer:

Snedseglaren sa...

Eller klia sig bakom örat, gäspa eller loda runt i trädgården i morgonrock te x.

Björn sa...

Snart får du väl ta lite semester KO?? Grattis till Kronprinsessan säger vi idag!

hemlig sa...

Jadå, måndagen den 23:e bär det norrut, tänker försöka reseblogga!

KO

Jag är söt sa...

Du kan klippa gräset först sen plocka hallon. Det blir nog bäst....Jag känner att jag vill ta pause från kören ett tag så jag kommer inte...Men vi ses ändå snart

Jag är söt sa...

Förlåt sa fel ...jag kommer på torsdag som sagt....Jag tackar och bockar för att jag får ett solo..För det har jag velat ha länge. Kram på dig /Ewa Andersdotter