onsdag 18 juli 2007

På tippen

Vänner!
Jag och maken har varit på Tippen, dvs återvinningscentralen i kommunen. Det är bra att det finns, verkligen jättebra, men jag blir alltid helt nervöst hysterisk när jag är där. Hjälp vad mycket skit folk slänger! Det är inte det att jag vill ta hand om allt, utan min stora fråga är, är det NÅGON som tar hand om detta och gör något vettigt av det??!!!

Dagen började med personalmöte och lite extra tilltugg. Sedan planering och förfärdigande av utskick till körerna. I kväll sätter jag mina egentillverkade slavar på att lägga brev i kuvert. Nu hoppas jag att nämnda slavar vill baka.

Tjingeling - badring!

Stackars de barn som går i simskola utomhus i sommar, eller är det bara nyttig härdning i livets hårda skola?

KO

4 kommentarer:

Snedseglaren sa...

På vår tid var det bara att hugga upp ett hål i isen och simma tills man kunde (kanske därför det gick så fort).

Jag är söt sa...

Försök att skicka till : ewa.wingbro@gbgsd.se
Det är min andra e-post adress

Snedseglaren sa...

Ha nu en fin semester och glöm inte myggnäten!! Vi ser fram emot fina rapporter om bl a myggläget, kan vara trevligt i jämförelse med snigelrapporterna. (Igår kväll 151 på 5 minuter)

Christian sa...

Tjingeling - Badring.. det får mig bara att tänka på tösen som kläckte: Meh, hallå, de e typ bah att gilla läget liksom!!