tisdag 17 juli 2007

En helt vanlig tisdag i juli

Vänner!
En helt vanlig tisdag i juli skulle kunna vara varmare,även på våra breddgrader, men vi ska inte klaga, bara en regnskur idag!

Vad har hänt sen sist? Gudstjänstdagen tillbringades som vanlig på pallen. Jag känner mig oftast rätt vilsen om jag någon gång sitter i en vanlig kyrkbänk på gudstjänst, vet liksom inte hur jag ska bete mig...Måndagen var hemmadag, en smula uppröjning i flickornas rum, då och då får man ta till ett mamma-överfall, det får de finna sig i! Eftermiddagen tillbringades på Stora Mataffären, på ICA samtidigt som alla kom från stranden och ville ha mat snabbt, inte kul. Trötta, rödbrända semesterfirare, trötta, griniga ungar...Kvällen ägnades åt matlagning för kommande dagar i vårt lilla hus på hjul. I dag tisdag har barnkören fått sin repertoar för hösten. Kvällen har tillbringats i V med mina sångarvänner Marie, Solveig och Linda. Vi ägnade kvällen åt mat och prat alltmedan vi underhölls av Lindas flickor nr 1 och 2. Nyfödda nr 3 tog det hela med ro, likaså fadern. Vi kom väl inte fram till så mycket klokt, var väl inte meningen heller, men vår konsert närmar sig. Vi kom i alla fall fram till att vi bör läsa på innan vi ses om en månad.

Nu kommer en efterlysning: Har någon av er som läser detta spelat in kvällens "Morden i Midsomer" ? Här hemma blev det bortglömt. Engelska deckare med "a nice little murder" är en passion.

tycker
Kerstin

Inga kommentarer: