fredag 28 september 2007

Rotmos och Dumle!

Vänner!

Jag fortsätter att försöka föregå med gott exempel - fjärde gången denna veckan som det blir blogg, men om inte mina vänner skriver så kanske de inte läser heller...och ser hur flitig jag varit...!

Två av mina passioner här i livet är rotmos och dumlekolor! Rotmoset skall vara hemmagjort, länge, länge ska kålrotsbitarna koka för att mot slutet få sällskap av King Edwardpotatis. Till moset serverar man lämpligen fläsklägg eller köttkorv. Jag kan äta tills jag spricker. Denna middag passade sällsynt väl i dag eftersom jag under eftermiddagen lyssnat på traditionsbärare av kulning!

Dumlekolorna skall vara köpta, och det ska vara originalsmaken! Lakrits, mango, äpple och jag vet inte vad är i och för sig intressanta smaker, men originalet är bäst.

Utanför viner vinden, det är skönt att var inne och kura, lyssna på Naturmorgon i min eminenta iPod, och förhoppningsvis komma en bit framåt i någon av de tre böcker jag har påbörjat.

KO

1 kommentar:

Snedseglaren sa...

Jodå, jag läser! dessutom är jag "back on stage again"..