torsdag 4 oktober 2007

Dimman lättar

Vänner!

En ny dag har grytt, vad bär den med sig måntro? Som alltid har jag börjat dagen med kaffe och varm mjölk eller kaffe latte som det heter på nutidssvenska, märkligt hur länge man står sig på det egentligen. Några vänner har även fått svar på e-post från i natt. Trots att det bär emot så måste lite fil och flingor ner innan jag ger mig av mot sånglektion i Göteborg. Jag tar med min eminenta iPod och lyssnar på sjungande sångfröken hela vägen så har jag förhoppningsvis rätt kanal inkopplad direkt! Det är det där med de blå intervallen som måste nötas in.

I kväll väntar veckomässa och spel med ungdomarna i densamma. Jag gillar detta! Jag vill vara en diversearbetare i kyrkans musik. Ena stunden hos di gamle på hemmet för att i nästa forma barnröster. Ena stunden Vivaldi hos kyrkokören, nästa lovsånger med ungdomarna. Och så mitt eget bildande i folksången förstås!

I morgon bär det nog av söderut till det stora varuhuset i U. Det gäller verkligen att ladda inför det, inte minst med kaffe och choklad för att hålla nivåerna uppe!

Som en av mina länkar har jag Prästerik. Erik är präst i Örebro och mycket klok. Läs gärna hans blogg!

Allt gott!

KO

1 kommentar:

Christian sa...

Det stora varuhuset... Stämmer det inte att man skall vara där en mån eller tis, 11-18 datum i månad och efter kl 15.00 ? Då är det lite folk (beror på vad man har för ref.ramar).