söndag 7 oktober 2007

Arbete på fritiden!

Vänner!

Nu är jag just hemkommen från ett möte med vänner i Frimodig kyrka, en nomineringsgrupp inom Svenska kyrkan. Så mycket kompetent och duktigt folk det finns! Mycket arbete finns att göra för oss som har kyrkopolitik som arbete på fritiden. Om två år är det kyrkoval igen. Sju mandat i kyrkomötet fick vi i senaste valet, då kom vi från 0. Vårt arbete nu grundlägger nästa val!

I går arbetade jag i trädgården. Man blir lätt filosofisk när man gör i ordning för vintern. Har ni tänkt på vilken friskhet det finns i hösten, särskilt klara höstdagar? Ändå andas allt död eller i alla fall vila. Jag tycker mycket om hösten. I år har jag satt ner många lökar som ska vila i jorden, i kalla vinterjorden, och förhoppningsvis uppstå till nytt liv till våren. Allt ligger förberett i löken.

Fritid var det också när hela familjen besökte Ullared i fredags. En hel del bra saker fick vi tag på, till priset av att knö sig fram. Hjälp!

Arbete blev det idag, trots att jag skulle varit ledig. Min vikarie E behövde besöka sin sjuke Far, så jag hoppade in. Arbete är det också med mina folksånger och mina arrangemang. Roligt och svårt! Jag är inte vän med de blå intervallen ännu... Kyrkokören skall få en ny julsång i många verser, en folkvisa från Gästrikland. Mestadels handlar det om att skriva stämmor till en befintlig sång, men senase läxan var en sång från 0, i c-moll och enligt vissa direktiv. Ja några symfonier kommer jag aldrig att skriva, men lite korta sånger går att få till. Den får gå i väg till fröken i morgon så får vi se vad hon säger!

God natt!

KO

Inga kommentarer: