tisdag 16 oktober 2007

Många grytor

Vänner!

Vad har Vivaldis Gloria, kursdag om barnsång, körarrangemang i folklig stil, och skoleken gemensamt?
En kantor i norra Halland som rör i för många grytor samtidigt. Du som gissade rätt vinner valfri psalm spelad på blockflöjt av nämnda kantor. För inte nog med ovan nämnda verksamheter - blockflöjten har fått en renässans hos mig. I årskurs tre spelade hela vår klass blockflöjt. Det är de kunskaperna som jag nu plockat fram. Inget svårt alls, jag hittade alla toner jag lärde mig då. Om jag hade försökt förra veckan som nybörjare på blockflöjt hade jag inte kommit i håg någonting alls idag. Det sägs att närminnet står i relation till åldern, ju mindre närminne - desto högre ålder. Med tanke på hur pigga alla pensionärer är som går datakurser och allt möjligt annat så är jag nog sisådär 93 och ett halvt år.

Hur var det med grytorna då? Jag tycker det är så förtvivlat roligt att röra i många grytor samtidigt, det är min starka och min svaga sida. Det kan bli en hel uppsats om detta, nog om det nu.

Den som vill får gärna gå in på facebook och anmäla sig som min vän. Det är bara att söka på mitt namn.

Titta gärna in på Frimodige Dags blogg, han finns bland mina bekanta. Svenska kyrkan tar inte alltid tillvara sina anställda. Dag är en av dem. Nu har han i alla fall fått en tjänst på Öland, lyckliga församlingsbor! Särskilt intressant blir hans blogg nästa vecka när det är kyrkomöte!

Mot zzzznarklådan

KO

2 kommentarer:

Snedseglaren sa...

Stora grytor har också lock, eller hur var det??? Jag har 4 års studier i altblockflöjt bakom mig... Äger en basblockflöjt, men den skall man spala på ihop med någon..

hemlig sa...

Ja men då så, vad väntar vi på?!

KO