onsdag 24 oktober 2007

Frost

Vänner!

Morgnarna är kalla, ja nätterna också förstås. Fullmånen lyser, stor, rund och fin. Jag gillar hösten och när vintern börjar komma.Frost gillar jag också, kommisarie alltså. Egensinnig, skärpt, disträ. Den ordentlige kommisarie Barnaby är hans motsats!
Frost var det i morse när jag gick till medarbetarsamling, men varmt var det inomhus kring vårt bord. Underbar stämning!

Förkylningar hade däckat många i Tonfiskarna i dag. Fem borta.

Gårdagskvällens övning inför musikgudstjänsten på söndag gick riktigt fint. Väldigt duktiga ungdomar i Kulturskolans kammarorkester, positiv överraskning! Våra solister Karin o Marianne underbara att jobba med förstås. Kören sjöng väldigt fint sa de som hörde dem....Orkestern var mellan mig och kören. Ibland kändes det som om jag bodde i fiolerna! Det blir roligt att göra detta på söndag!

Har jag berättat om min senaste investering? En altblockflöjt! Jag spelade blockflöjt 1973, den kom fram häromdagen och det satt kvar en del av det jag lärde mig då. Altblockflöjten har en lite lägre stämning,blir inte lika pipig, om man lär sig spela förstås... Fortsättning följer...

Snart kommer även en redogörelse för den utredning jag just börjat läsa om de framtida kyrkliga utbildningarna. Kan bli riktigt intressant!

Nu är det dags för snarklådan.

KO

1 kommentar:

Snedseglaren sa...

Jag får väl rota fram min altblockflöjt också så kan det bli duett!