söndag 21 oktober 2007

På nypumpade däck!

Vänner!

Har ni någon gång susat nedför en lång backe med nypumpade cykeldäck? Det är underbart, det känns som om man flyger! Jag och dotter nr 1 tog en cykeltur på några kilometer i dag efter lunch, det var härligt.

I veckan som kommer är det kyrkomöte. Där susar man inte fram på nypumpade däck direkt. Jag skulle vilja säga att det var länge sedan däcken pumpades med rätt luft i kyrkomötet.Mina vänner som har till uppgift att nöta bänkarna i kyrkomötet beskriver dagarna där som ett stort lidande.

Mer om detta en annan gång!

KO

4 kommentarer:

Björn sa...

Håller med dig!

Jag är söt sa...

Att åka med nypumpade däck är mycket trevligt. Särskilt när man cyklar med en sportcykel. Det gjorde jag i Skåne. Det var hur skönt som helst.
När det gäller kören. Vem kommer att vara Lucia i år? Och kommer jag få ngt solo? Ha det gött! kram / ewa

Jag är söt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Snedseglaren sa...

Sonen hade lånat min cykel till skolan, nu har jag ingen cykel mer!!! Tänk att folk aldrig kan låta bli att ta grejor!